Fitter door voeding? 5 goede gewoonten!

5 goede gewoonten om fitter door voeding te worden

Maak jij van de onderstaande tips nieuwe gewoonten? Dan word je fitter!  Voorkom een dieet met resultaten van korte duur, begin stap voor stap met deze tips. Kies je eerste tip vandaag nog uit, en probeer het! Lukt het je iedere keer weer? Ga dan aan de slag met de volgende tip.

1. Drink water/kruidenthee (in plaats van yoghurtdrinks, pakjes sap en frisdranken)
Drink overdag water/kruidenthee. Maak ook verse limonade en/ of kruidenthee door het gebruik van verse kruiden of vers fruit. Bijvoorbeeld limonade op basis van echte citroen met kruiden uit de tuin (bijvoorbeeld munt). De plantenstofjes uit kruiden ondersteunen je gezondheid. Kruiden geven daarnaast smaak en je kunt er goed mee variëren.

2. Gekookt ei als snack, dat is niet zo gek!
Een ei geeft een mooie bron van eiwitten, vetten en vitamines en mineralen waar je een tijdje op kunt ‘doorgaan’. Je voorkomt schommelingen in de bloedsuikerspiegel doordat dat je niet voor snel opneembare suikers kiest. Je kunt op de maandag voor de hele week de eieren (voor)koken om uit de koelkast te halen en snel mee op pad te nemen. Wil je liever plantaardig snacken? Denk dan aan noten. Ze geven een hoop energie, mits je er niet te veel van eet. Want ze zijn zwaar verteerbaar.

3. Kies ook voor groenten als broodbeleg
Zet tomaten, sla en komkommer altijd op tafel. Of zorg dat je andere groenten in huis hebt om op de boterham te doen. Denk ook aan kiemen zoals broccolikiemen of radijskiemen. Ze zijn uiterst gezond en ze zien er gezellig uit. Lees meer over de resultaten van meer groenten eten.

4. Wees riant met de gezonde keuze (en zuinig met de ongezonde keuze)
Wees riant met komkommers, tomaten, avocado’s en kiemen, maar zuinig met de eventuele jams, chocoladepasta’s en muisjes. Kies daar liever helemaal niet voor. In plaats van vruchtenhagel kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor 100% gedroogde kokossnippers. Stamp noten, zaden en pitten en strooi ze op je boterham in plaats van kant en klare chocolade/hazelnotenpasta’s. Denk ook eens aan peulvruchten die goed samen gaan met granen, zoals hummus van kikkererwten.

5. Maak een pot met gezond snoep
Maak een snoeppot met gedroogd fruit zoals rozijnen, gedroogde abrikozen, gedroogde peren en gedroogde pruimen. Let er op dat het zonder toegevoegd suiker is en dat het bij voorkeur ongezwavelde producten zijn. Kies ook vaker voor walnoten, zaden en pitten. Of bijvoorbeeld hele pure chocola van 85% cacao voor de lekkere trek. En niet te vergeten; haal makkelijk te snacken groenten in huis.

Wil je meer weten over de leuke workshops van toekomst natuurlijk? Neem dan gerust contact op.

toekomst natuurlijk gewoonten